śruby

Takie same, czy jednak całkiem inne? O różnicach i podobieństwach śrub kulowych i trapezowych pociągowych

Jeśli chodzi o części powszechnie stosowane w systemach ruchu liniowego to należy warto wymienić przede wszystkim śruby kulowe oraz śruby pociągowe trapezowe. Ogólna funkcja obu jest taka sama – przełożenie ruchu obrotowego na ruch liniowy w dół wału śruby.

Omówmy teraz różnice w ich budowie, a wtedy lepiej może być zrozumiana ogólnie śruby kulowe regeneracja oraz naprawa. Śruby kulowe, śruby pociagowe trapezowe | Tradensa – tutaj możesz szukać dodatkowych informacji na ten temat.

Budowa śrub kulowych w pigułce

Zespół śruby kulowej składa się z wału śruby i nakrętki zawierającej obwody kulkowe. Obwody te zawierają stalowe kulki, które biegną wzdłuż gwintów wału i wracają do obwodu. Zespół śruby pociągowej składa się z wału śruby z gwintem trapezowym lub stożkowym połączonym z nakrętką śruby pociągowej.

Kiedy nakrętka przemieszcza się w dół wału śruby pociągowej, wewnętrzny gwint nakrętki wchodzi w pełny kontakt z rowkami wału, wcześniej wykończonego przez dłutaki trzpieniowe. Innymi słowy, zespół śruby pociągowej nie zawiera stalowych kulek, w przeciwieństwie do śrub kulowych, więc już w tym punkcie wyraźnie widać na czym śruby kulowe naprawa powinna się koncentrować.

Śruby kulowe czy pociągowe – skąd wiedzieć, które wybrać?

Aby to wiedzieć, należy wziąć pod uwagę kilka ważnych czynników – z których numerem jeden zdaje się być precyzja i dokładność, a to głównie zależy od dokładności skoku zespołu śrubowego. Większość procesów produkcyjnych lub zrobotyzowanych, które wymagają precyzyjnego pozycjonowania ruchu liniowego, lepiej na tym skorzysta, gdy postawi na śruby kulowe.

Obciążenie – jest to również ważny czynnik do rozważenia. Śruby kulowe są w stanie przenosić większe obciążenia osiowe ze względu na swój materiał i większą sztywność, znów zatem punkt dla tego rodzaju rozwiązania. Jednak, aby być sprawiedliwym należy zauważyć, że zastosowania pionowe będą sprzyjać wyborowi śrub pociągowych, ponieważ mają one mechanizm samoblokujący i nie jest w nich wymagany układ hamulcowy.

Interesuje Cię ta tematyka? Zobacz także: Wiedza o węgliku spiekanym | Tradensa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here