Dzisiaj osoby, która nie posiada przynajmniej jednego numeru komórkowego ze świecą szukać. O numer dziś łatwo, podobnie jak o abonament. wystarczy mieć stały dochód – umowa o pracę, renta lub emerytura – albo inne rachunki wystawiane na własne nazwisko i regularnie płacone, aby móc podpisać umowę na abonament. Zwykle umowa taka trwa od roku do trzech lat, ale najczęściej 24 miesiące. A kiedy można przedłużyć umowę w Play? To zależy od kilku czynników. Np. od aktualnej oferty tego operatora oraz od tego oraz czy spłaca się w abonamencie także aparat telefoniczny. Czasem to przedstawiciel operatora dzwoni do klienta z propozycją przedłużenia umowy, kiedy ta poprzednia się kończy. Czasem jest to na 2-3 miesiące przed końcem aktualnie trwającej umowy. Czasem dostaje się SMSa w tej sprawie nawet na pół roku przed tą datą. Czasem warto zaczekać na przedłużenie abonamentu na 1-2 miesiące przed końcem , bo wtedy jest szansa na lepsze warunki. Zawsze jednak warto skonsultować się z obsługą klienta w swojej sprawie i zapytać, kiedy warto zapytać o kolejną umowę. Trzeba jednak pamiętać, że konsultant na infolinii może powiedzieć co innego, niż pracownik salonu. Dlaczego? Bo co innego można uzyskać w salonie, co innego na infolinii, a co innego próbując przedłużyć umowę przez Internet. Z każdą z tych dróg łączą się czasem nieco inne upusty i warunki kolejnych abonamentów. Trzeba o tym pamiętać, bo czasem co innego wyczytuje się w sieci, a co innego proponuje w tym samym czasie pracownik salonu. I wtedy klient może być zawiedziony. Nie każdy czuje się pewnie przedłużając umowę przez Internet. Woli rozmawiać o tym twarzą w twarz, a więc w salonie. O tym, kiedy można przedłużyć umowę w Play warto dowiedzieć się już przy podpisywaniu pierwszego abonamentu, a później pytać o to co kwartał lub pół roku. Osoby, które są w sieci już od wielu lat pamiętają, że czasem czekali z przedłużeniem umowy do samego końca tej poprzedniej, a innym razem robili to już o kwartał wcześniej. Czasem musieli sami szukać możliwości wcześniejszego przedłużenia umowy, a innym razem to konsultant Play zadzwonił w tej sprawie. Zazwyczaj konsultanci dzwonią nawet na kwartał przed zakończeniem bieżącej umowy. Starają się utrzymać klienta. Czy im się to udaje? Nie zawsze. Sporo zależy od jakości usług w danym miejscu i czy nie uległy one ostatnio pogorszeniu. Druga sprawa to proponowane na kolejną umowę warunki. Często porównujemy je z tym, co aktualnie proponują konkurencyjni operatorzy. Czy warto posiadać taką wiedzę? Z punktu widzenia klienta jak najbardziej. Może się to bowiem przydać, żeby próbować wynegocjować lepsze warunki nowej umowy. Czy od razu przystać na propozycję przedłużenia umowy? Zawsze warto to przemyśleć. Sieć chce utrzymać klienta, jednak nie zawsze proponuje to, co się danemu klientowi przyda i to w naprawdę konkurencyjnej cenie. Dziś pod względem orientowania się w atrakcyjności danej oferty, klient powinien polegać choć w części na sobie samym – powinien sam nieco rozejrzeć się po rynku telefonii komórkowej.